• گزارش افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو؛
  • سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در صنایع فولادی و معدنی تسهیل شود

  • ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو با حضور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و بخشی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور آن در قالب پاویون تخصصی، افتتاح شد. در افتتاحیه این رویداد معاون وزیر صمت و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسهیل سرمایه‌گذاری و نقش‌آفرینی شرکت‌های ایرانی در رفع نیاز کشور به ماشین‌آلات صنعتی و معدنی تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی با عنوان ایران متافو امروز، جمعه 3 آذرماه، با حضور عزت اله اکبری تالارپشتی (رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی)، مجتبی توانگر (نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی) و سید محمد موسوی (معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رسماً افتتاح شد. 


نوسازی ناوگان معدنی کشور در 3 سال 
موسوی در حاشیه افتتاح این رویداد با اشاره به فرسودگی ماشین‌آلات معدنی در کشور اظهار کرد: پیشتر ما در کشور شاهد 15 هزار ماشین معدنی فرسوده بودیم اما با برنامه‌ریزی‌های انجام  شده مقرر شد ظرف مدت 3 سال این ماشین آلات نوسازی شود. 


وی افزود: در سال 1401 بیش از 10 شرکت ایرانی افزون بر 3500 ماشین معدنی و راه‌سازی در کشور تولید کرده‌اند که 100 درصد رشد نسبت به سال پیش از آن را نشان می‌دهد. این در حالی است که پیش از این سال‌های یاد شده، به مدت 10 سال شاهد تولیدات پایین این نوع تجهیزات در کشور بودیم. 


معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت خاطرنشان کرد: برای این نوسازی لازم است بخش خصوصی نیز همکاری کند تا ظرف دو سال آینده شاهد نوسازی این دسته از ماشین آلات باشیم. در سال جاری تولید این نوع ماشین آلات نسبت به سال 1401، 40 درصد افزایش خواهد یافت. قول می‌دهم ظرف سه سال در این حوزه به فضای خوبی برسیم. واردات ماشین آلات معدنی و را‌ه‌سازی با عمر کمتر از 5 سال از برندهای معتبر ممنوع نیست و دست همه تولیدکنندگان و بازرگانان برای واردات و کمک به نوسازی باز است. 


شرکت‌های ایرانی دست افغانستان را از ماشین‌آلات معدنی داخلی پر کنند 
موسوی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: کشور افغانستان نیاز بسیاری به ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی دارد بنابراین از همه شرکت‌های ایرانی دعوت می‌کنم که با مراکز تجاری ایران در افغانستان ارتباط بگیرند و دست شرکت‌های افغانستانی را از ماشین‌آلات خوب ایرانی پر کنند. 


دولت برای توسعه سرمایه‌گذاری، مشوق‌های جدید و مناسبت تعریف کند 
عزت‌اله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نیز اظهار: امروز در دنیا جنگ مشوق‌ها در جریان است و هر کشوری که بتواند مشوق‌های بیشتری بدهد، سرمایه‌گذاران بیشتری جذب خوهد کرد.  


وی افزود: ایران یک چهارراه بین‌المللی است بنابراین لازم است مسئولان دولتی بیش از پیش به موضوع مشوق‌ها توجه کنند و بسته‌های تشویقی بیشتری در این حوزه تعریف کنند. این بسته‌های تشویقی ورود سرمایه‌گذاران به این حوزه را مقرون به صرفه خواهد کرد. 


پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در بیستمین نمایشگاه ایران متافو 
از آنجا که این نمایشگاه موضوعات مختلفی چون فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین‌کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری، آهنگری، نسوزها،‌ فلزات غیرآهنی، کوره‌های صنعتی و عملیات حرارتی را پوشش می‌دهد و حضور در نمایشگاه‌ها نیز یکی از روش‌های بازاریابی، افزایش فروش و در نهایت رشد تولید است، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف تحقق شعار سال «رشد تولید و مهار تورم» همانند دوره‌های گذشته در این نمایشگاه بین‌المللی حاضر شده و با برپایی پاویونی تخصصی با حضور نمایندگانی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال مستقر در این شهرک، جدیدترین دستاوردهای این شرکت‌ها را به شرکت کنندگان ارائه خواهد کرد. 


شایان ذکر است این نمایشگاه از امروز، جمعه سوم آذرماه، با حضور بیش از 750 شرکت داخلی و خارجی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد و تا روز دوشنبه، ششم آذرماه، ادامه خواهد داشت. پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این نمایشگاه در سالن 41B غرفه B04 پذیرای بازدیدکنندگان است.

تعداد بازدید : ۳۲۵      تاریخ: 1402/09/03

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت